
PUBLISHED BY LONDON DAILY MAIL 
November 13, 2010 
 
 

PRINCE CHARLES CHARITY CHIEF PAYS OUT MILLIONS TO SETTLE 
WRANGLE OVER TIMESHARE DEAL 

 
 
On November 13, London's Daily Mail newspaper reported that the United States division of 
the elite travel firm Abercrombie & Kent paid a multi-million pound settlement to 546 clients 
who had invested with the bankrupt timeshare company Tanner & Haley Destination Clubs. In 
a lawsuit filed in Los Angeles Superior Court, those clients alleged that Abercrombie & Kent 
had not disclosed that it was licensing its name to Tanner & Haley. 
 
Brian S. Kabateck, one of America’s leading consumer attorneys, who represented the victims, 
said: "I am not at liberty to reveal the precise amount under the terms of the settlement, but 
you can say that every one of my clients was extremely pleased with the outcome and the 
financial settlement reached. Every single client contended that they were willfully duped into 
believing that they were joining a club that was owned and operated by Abercrombie & Kent. 
The name of the venture was Private Retreats by Abercrombie & Kent and Distinctive Retreats 
by Abercrombie & Kent, for heaven’s sakes. Even the soap in the rooms of the vacation homes 
bore the Abercrombie & Kent name." 

 
 


